آخرین اخبار
کد مطلب: 124317
نامه سرگشاده 8499 نفر از اساتيد دانشگاه‌ها به رؤساي قوا/ چرا صنعت هسته‌اي خاموش شد ولي خبري از لغو تحريم‌ها نيست؟+ اسامي
تاریخ انتشار : 1395/08/16 11:09:17
نمایش : 3724
8499 نفر از اساتيد دانشگاه‌ها در نامه سرگشاده به رؤساي قوا اعلام کردند: قرار بود بدون لغو همه تحريم‌ها هيچ سندي در باب هسته‌اي امضاء نشود، چرا صنعت هسته‌اي از حيز انتفاع خارج شد و خبري از لغو تحريم‌ها نيست؟
به گزارش سلام لردگان،به نقل از راه دانا؛ 8499 نفر از اساتيد و مدرسان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در نامه سرگشاده به رؤساي قوا اعلام کردند: غايت اهداف انقلاب شکوهمند اسلامي در جغرافياي ايران تبديل اين کشور به يک قدرت بين المللي و در حوزه بين الملل اسلامي استقرار تمدن نوين اسلامي است که اين مهم بدون وجود يک قدرت محوري امکان پذير نيست.

در اين نامه آمده است: پيشرفت‌هاي علمي و دفاعي، انسجام اجتماعي و ظرفيت مردمي نظام، نفوذ جمهوري اسلامي تا کرانه‌هاي درياي مديترانه و درياي سرخ و به خصوص جامعيت رهبري در نظام مردم سالاري ديني حاکي از قدرت محوري ايران اسلامي در جهان اسلام و تثبيت قدرت فرامنطقه اي جمهوري اسلامي است که بي ترديد تحقق اقتصاد مقاومتي و جلوگيري از نفوذ دشمن، از مهمترين الزامات تبديل آن به يک قدرت بين المللي است. دشمن براي جلوگيري از تحقق اين امر، سه جنگ مباشرتي و نيابتي در عراق، لبنان و سوريه براه (به راه) انداخت که بتواند قدرت جمهوري اسلامي ايران را مهار کند که به فضل الهي و با مديريت هوشمندانه و شجاعانه امام المسلمين به شکست انجاميد.

اساتيد دانشگاه اعلام کردند: به اين دليل بود که خصم کينه توز راه نفوذ به کشور را از طريق مذاکره شروع کرد که برجام ابتداي آن (بود) و قرار بود ديگر منافذ نفوذ با برجام 2 و 3 پي گيري شود که با اقدام به هنگام و شجاعانه امام المسلمين اجازه مذاکره و بحث  در اين زمينه - يعني قدرت دفاعي و موشکي کشور و حمايت از بازوان پرتوان مقاومت اسلامي و نفوذ عميق ايران اسلامي در منطقه - به کسي داده نشد و اينگونه بود که دشمن در اين عرصه نيز زمينگير شده است. 

در اين نامه عنوان شده است: با اين مقدمه و در آغاز سال تحصيلي 96-95، اعضاي هيأت علمي و مدرسان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي کشور با تقدير و تشکر از همه خدمتکاران (خدمتگزاران) صديق نظام مقتدر جمهوري اسلامي و با توجه به حساسيت زمان و لزوم اطاعت از ولي امر مسلمين، توجه همه آحاد شريف ملت ايران به خصوص روساي سه قوه را به نکاتي جلب مي‌کنند.

در نکته اول مدنظر اساتيد دانشگاه آمده است: با توجه به اينکه قوي ترين اهرم بازدارندگي کشور، در طول مذاکرات از دور خارج شد و صنعت هسته‌اي کشور با اکسيد شدن اورانيوم 20درصد، خروج اورانيوم 5/3درصد، تقليل شديد تعداد سانتريوفيوژهاي (سانتريفيوژهاي) نطنز و تقريباً تعطيلي فردو و سيمان ريختن در قلب راکتور اراک و تعهدات سنگين بسياري ديگر زمينگير شد تا به تعبير رئيس جمهور، چرخ اقتصاد نيز بچرخد، اينک که به اذعان بسياري از تحليل گران و حتي بعضي اعضاي دولت، تحول ملموسي در اقتصاد ديده نمي‌شود، از رئيس جمهور اين انتظار است که پاسخ دهد شما که به طور رسمي و علني اعلام کرديد بدون لغو همه تحريم‌ها هيچ سندي در باب هسته اي را امضاء نمي‌کنيد، چرا صنعت هسته‌اي از حيز انتفاع خارج شد و خبري از لغو تحريم‌ها که مهمترين آن محدوديت در مراودات بانکي است نيست؟

در ادامه اين نامه آمده است: همچنين اين انتظار از رئيس جمهور وجود دارد که براي يک بارهم که شده به مردم ايران توضيح دهد که در مذاکرات هسته‌اي چه امتيازاتي به دشمن داده شده و شفاف توضيح فرمايد که آيا علت عدم تحقق حداقلي انتظارات در مباحث مربوط به اقتصاد و معيشت مردم، ضعف در ساختار برجام است يا عهد شکني طرف مقابل متاسفانه در چند سال اخير و به رغم هشدارهاي مکرر امام المسلمين، خيز شتاب علمي کشور دچار توقف و عقب گرد شده است، در حالي که طبق پيش بيني هاي مراکر(مراکز) معتبر نظرسنجي علمي جهاني در سال 1391، اگر خيز علمي ايران در سال هاي گذشته به رشد خود ادامه مي داد، جمهوري اسلامي در سال 1396 به رتبه علمي چهارم يا پنجم دنيا نائل مي‌شد.

در اين نامه آمده است: علاوه بر عقب نشيني در صنعت هسته‌اي و سرخورده شدن بسياري از دانشمندان، رکود و در بعضي مواقع تعطيلي بسياري از پروژه‌هاي (پروژه‌هاي) علمي کشور از عوامل مهم اين توقف است. از شورايعالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي اين انتظار است که براي برون رفت از اين وضعيت چاره انديشي کنند.

در نکته بعدي مدنظر اساتيد دانشگاه آمده است: علاوه بر تاکيدات امام المسلمين، بسياري از نخبگان علمي و دانشگاهي کشور اذعان دارند که تنها راه برون رفت از رکود تاريخي که گريبان کشور به خصوص فعالان حوزه توليد و اقتصاد را گرفته است، عملياتي کردن سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي است تا آنجا که علاوه بر سياست‌ها، در ابتداي سال جاري 10 اقدام مهم براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي از سوي معظم له مطرح شد. از دستگاه هاي نظارتي به خصوص مجلس محترم شوراي اسلامي درخواست مي‌شود که به صورت شفاف گزارش اقدامات دولت در عمل به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و اقدامات مذکور را به استحضار ملت شريف ايران برسانند.

در اين نامه عنوان شده است: از مهمترين الزامات عملياتي شدن اقتصاد مقاومتي مبارزه با فساد است که در اين رابطه مطرح شدن فيش‌هاي حقوقي نجومي داغ سنگيني بر دل مردم گذاشت، بدتر اينکه بعضي از مسئولان دولتي به طور بسيار نادرست در صدد توجيه اين تخلفات برآمدند تا آنجا که گيرندگان حقوق هاي ناعادلانه را ذخاير نظام  برشمردند.

در اين نامه آمده است: بي ترديد برخورد قانوني با اين متخلفان که آمار آنها بسيار متغير و از 100 تا 900 نفر اعلام شده است، از مطالبات جدي نظام اسلامي و همه آحاد مردم به ويژه دانشگاهيان عزيز و آزمون خطيري براي دولت و دستگاه‌هاي نظارتي و از جمله قوه قضاييه در مبارزه با فساد است.

اساتيد دانشگاه اعلام کردند: همگان مي‌دانند که تقويت بنيه دفاعي و نظامي کشور از اصول اسلامي و از تاکيدات مهم امام راحل عظيم الشان است و تجربه سال‌هاي اخير نيز بيش از گذشته ثابت کرده که قدرت دفاعي و در رأس آن نيروهاي جان برکف نظامي و انتظامي عامل اول اقتدار ملت ايران و نظام مقتدر جمهوري اسلامي است.

در ادامه نامه عنوان شده است: سؤال اين است که اگر مسئولي به دشمن اعلام کند که در دوره دوم دولت تدبير و اميد اقدام به انحلال نيروهاي نظامي کشور خواهد شد آنهم (آن هم) پس از مطرح شدن مباحث مربوط به تحريم نهادهاي نظامي، دفاعي و امنيتي از سوي دولت طبق معاهده FATF که بدتر از کاپيتالاسيون (کاپيتولاسيون) استقلال کشور را در خطر قرار مي‌دهد، آيا نبايد اين مسئول از سوي دادستان کل کشور به عنوان مدعي العموم مورد سئوال و احيانا پي گيري شود (قرار گيرد) که چنين خطي از سوي کدام يک از نهادهاي جاسوسي دشمن به اين آقاي محترم القا شده است؟ آيا در هيچ يک از نظام‌هاي سياسي جهان مورد مشابهي پيدا مي‌شود که يک مسئول، خصم کينه توز کشور را اين چنين براي پي گيري اهداف سلطه طلبانه خود راهنمايي کند؟

در نکته بعدي اين نامه آمده است: مطرح شدن فرمت قرادادهاي استعماري نفتي که به وسيله انگليسي‌ها تدوين شده و همچنين پيوستن ايران به معاهده استعماري FATF نشانگر اين واقعيت است که برجام شروع واگذاري امتيازات بوده و حتماً سياه هاي (سياهه هاي) بعدي واگذاري امتيازات تا خالي کردن دست ملت ايران از همه ظرفيت‌هاي استراتژيک خود در کشور و منطقه، يکي بعد از ديگري آشکار خواهد شد.

اساتيد دانشگاه اعلام کردند: اکنون اين سئوال ذهن افکار عمومي و به خصوص دانشگاهيان عزيز را فرا گرفته که چرا مجلس از اهرم نظارتي خود استفاده نمي‌کند و مسئولان ذي­ربط را براي توضيح در رابطه با امتيازاتي که به صورت محرمانه به دشمن واگذار کرده‌اند، به صحن علني مجلس فرا نمي‌خواند؟

در اين نامه اينگونه اعلام شده است: بي ترديد پيروزي‌هاي انقلاب و مقاومت اسلامي در منطقه در مقابل قدرت شيطاني آمريکا و طيف گسترده‌اي از قدرت‌هاي مادي زمان، يک معجزه الهي است. ما دانشگاهيان ايران اسلامي بلکه همه ايران دوستان عزيز به قهرمانان خود در منطقه به خصوص سردار رشيد اسلام، سرلکشر پاسدار، حاج قاسم سليماني افتخار مي‌کنيم و اعلام مي‌داريم که اجازه نخواهيم داد، بعضي وادادگان داخلي که مانند بعضي‌ها درصدر اسلام گرفتار خوي اشرافيگري و جمع کردن آلاف و الوف شده‌اند، باعث شوند که «صفين» ديگري در تاريخ اسلام شکل گيرد و در صورت نياز خود نيز آماده ايم که اسلحه به دست در کنار شما قهرمانان جهاني با اذناب آمريکا در منطقه به خصوص داعشي‌هاي کثيف بجنگيم.

اساتيد دانشگاه اعلام کردند: اکنون نه فقط نمايشگاه بزرگي از شکست‌هاي مکرر آمريکا در منطقه و در جلوي ديدگان جهاني به نمايش درآمده و نه فقط پادگان رژيم صهيونيستي در محاصره فرزندان مقاومت اسلامي قرار گرفته، بلکه رژيم منحوس و ضد اسلامي و خائن به آرمان اعراب يعني آ ل سعود ملعون و مفلوک بايد منتظر فرود موشک‌هاي انصارالل  بر شهرهاي رياض و جده و فرار شاهزاده‌هاي عياش خود باشد.

اين نامه ادامه مي‌دهد: اين يک واقعيت خلل ناپذير است که الزام مهم محوغده سرطاني اسرائيل، اضمحلال کامل رژيم سعودي است، زيرا آل سعود ثابت کرده است نه اينکه فقط به اسلام هيچ اعتقادي ندارد بلکه ذره اي براي جان اعراب هم احترام قائل نيست؛ دست تا مرفق به خون آلوده اين وحشيان به خون بي گناهان مسلمان عرب در سراسر جهان اسلام گواه اين ادعا است، از اين رو انتظار تنبه حکام جنايت پيشه آل سعود سرابي بيش نيست. اساتيد دانشگاه اعلام کردند: از دولت تقاضا داريم که اجازه ندهد بيش از اين دستگاه ديپلماسي کشور در مقابل جسارت‌هاي آل سعود منفعل عمل کند و براي ايجاد ارتباط با اين رژيم مفلوک و جنايتکار، عزت و اقتدار ايران اسلامي را خدشه دار کند، بلکه لازم است با ديپلماسي فعال، جهان اسلام را نسبت به خطر ادامه حکومت اين منحوسان آگاه و با مشارکت علما و نخبگان مسلمان جهان طرحي در قالب بين الملل اسلامي براي اداره حرمين شريفين آماده کنند.

اسامي 8499 نفر اساتيد و مدرسان دانشگاه و موسسات آموزش عالي که اين نامه را امضا کردند در اين     قرار دارد.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس